fredag 21 april 2017

NY PÅ SKOLAN

Jag som skriver idag heter Therese , kallas för Tessan och jag började jobba här på Tullskolan i mars. Min bakgrund är i förskolans värld där jag jobbat i många år. Jag har även jobbat på en annan skola med förskoleklass både på skola och fritids. Här har jag min tjänst i förskoleklass på fm och på fritids F-1 på em.

Jag gillar arbetssättet i förskoleklassen. De varvar jobb med lek och gör en hel del praktiskt tillsammans med barnen som t ex planterar fröer mm. Barnen har ett arbetsschema som de arbetar med i sin egen takt efter sin egen förmåga och på så sätt utmanas alla barn. En dag i veckan har de utedag med mig i halvklass och då jobbar vi med projekt våren. Jag kommer skriva om detta i ett annat inlägg. 





Vi ges även möjligheter att åka både till is-och simhall vilket är helt nytt för mig:)




Utemiljön är varierad.  Trots att vi befinner oss på en byggnadsplats har vi en konstgräsplan med fotbollsmål,
gympasalen i anslutning gör att vi kan ta ut lite saker därifrån. Vi har en stor klätterställning, gungor och ett 
berg med gott om plats för aktiviteter i naturmiljö.






På fritids har vi möjlighet att dela oss på två avdelningar samt gården och två dagar i veckan har vi gympasalen så vi är inte så många barn på samma yta vilket är skönt för både barn och vuxna. Vi har möjlighet till många olika slags aktiviteter både ute och inne. Trivs verkligen på mitt nya jobb!